#1 Sport en dieet

Om af te vallen is beweging belangrijk, maar niet het belangrijkste. Afvallen bestaat voor 70 procent uit gezonde voeding en 30 procent uit voldoende beweging.

#2 Afvallen met hardlopen

Wil je afvallen met hardlopen? Je valt het meeste af bij een gelijkmatig en rustig tempo. Je houdt dit langer vol en je zult echt vet verbranden.

#3 Intervaltraining

Intervaltraining geeft het snelste resultaat. Hoe intensiever de training, hoe hoger de hartslag en hoe meer zuurstof het lichaam verbrandt. Je lichaam wordt in staat gebracht calorieën gedurende de hele dag te verbranden, ook in rust.

#4 Sport voor de leuk

Kies een sport die jou aanspreekt, niet alleen omdat er meer resultaat mee valt te behalen. Er is geen beste manier om af te vallen. Je houdt een sport het langste vol als je het met plezier en overgave doet. Het maakt niet uit of dat nu hardlopen, fietsen of zwemmen is.

#5 Fit

Sporten maakt niet alleen slank. Je voelt je ook fitter en gezonder. Je slaapt beter, je ervaart minder stress, je krijgt een betere conditie en je hebt een betere weerstand.

#6 Vet en spieren

Spieren zijn zwaarder dan vet. Sporten stimuleert de vetverbranding in het lichaam en zet het lichaam aan tot het vergroten van de spiermassa. Als je langere tijd sport, word je slanker. Dit zie je misschien niet terug op de weegschaal, omdat de spiermassa in je lichaam is gegroeid. Je zult het wel aan je kleding merken. Laat dus regelmatig je vetpercentage en buikomvang meten.

#7 Strak

Door te sporten wordt je strakker, je huid ziet er gezonder uit en je houding wordt beter.

#8 Dans

Heb je echt een hekel aan sport? Dansen is ook een heerlijke manier om te bewegen en af te vallen.

#9 Happy

Het is wetenschappelijk bewezen dat er bij het sporten gelukshormonen in je hersenen vrijkomen. Ze verzachten pijn en geven je een blij gevoel. Sporten maakt dus gelukkig.

#10 Buiten

Lekker buiten zijn en afvallen, het kan door middel van touwtje springen, met je kinderen een balletje trappen, met de familie een duinwandeling maken, meespelen in de speeltuin.

#11 Overdrijven

Sla niet door in je activiteiten en/of dieet. Het gaat niet om de sport, het gaat om de beweging. Je hoeft niet alleen op sla te leven, want dan krijg je te weinig voedingstoffen binnen. Houd je gezond verstand erbij en dan lukt het je uiteindelijk wel!